zity.se
  Hem Mitt konto  |  Varukorg  |  Kassa   
Kategorier
KLOCKOR->
SMYCKEN->
DOPGÅVOR
PRESENTTIPS->
BORDSUR
VÄGGUR
Fick/Sköterskeur->
VĂ€ckar/Stoppur->

Tillverkare
Nyheter. mer
Calvin Klein Yoyo halsband
Calvin Klein Yoyo halsband
590Kr
Sök
 

Avancerad sökning
Information
Köpevillkor/ Trade conditions
Betalningsvillkor/ Conditions of payment
Leveransvillkor/ Delivery terms/ Conditions
Kundservice/ Customerservice
Om oss/ About us
FörsÀkringsvillkor
LĂ€s vad andra tycker/Recensioner/Reviews
Storleksguide
Fakta om klockor
Fakta om smycken
Fakta om stenar
Fakta om pÀrlor
Fakta om Àdelmetaller
SkötselrÄd klockor
SkötselrÄd smycken
SkötselrÄd pÀrlor
SkötselrÄd matsilver
HÀndelseförlopp
Leveransvillkor/ Delivery terms/ Conditions

(English translation further down)

Vi pÄ AB Zity Àr mÄna om vÄra kunder och strÀvar stÀndigt efter nya sÀtt och alternativ att ta hand om de pÄ bÀsta möjliga sÀtt. VÄr mÄtto Àr att alltid ge vÄra kunder bÀsta möjliga service. DÀrför ber vi alla vÄra kunder att lÀsa igenom vÄra villkor.

REKOMENDERATFRAKT
NÀr vi levererar ut produkten frÄn vÄrt lager kommer vi att skicka en e-post till dig med information att utleverans har skett. Om du vill kan du komma att hÀmta din bestÀllning pÄ vÄrt utstÀllningsstÀll i Malmö. Du mÄste boka tid för avhÀmtning pÄ info@zity.se

Det mest ekonomiska alternativet Àr Postens Postpaket. Det innebÀr att du fÄr snabbast möjligast leverans till ditt nÀrmaste Postkontor/Postombud. All frakt sker automatiskt med detta alternativ vid bestÀllning frÄn vÄr webbutik om inget annat alternativ anges. Vi samarbetar med Posten och du kan hitta mer information om de pÄ www.posten.se. Samtliga försÀndelser skickas via posten, som rekommenderad post och helförsÀkrad. FörsÀkring som tÀcker varans pris ingÄr i fraktkostnaden. Ibland kan brev eller paket försvinna under transporten till mottagaren. Med tjÀnsten Rekommenderat brev fÄr ditt brev ett kollinummer som gör det möjligt att spÄras via postens Tracking Service pÄ www.posten.se. Om det försvinner eller blir stulet under transport kan vi snabbt reklamera detta till Posten Ä dina vÀgnar för att fÄ kompensation för brevet som försvunnit och omedelbart skicka din order igen med samma varor.

Zity.se har alltid och kommer alltid att följa Konsumentverkets regler gÀllande distanshandel. Vi strÀvar för att du som kund ska fÄ dina varor sÄ snabbt som möjligt och utan problem. Du kan lÀsa mer om dina rÀttigheter som konsument nÀr du handlar pÄ internet eller postorder, pÄ Konsumentverkets webbsida och deras broschyr om distanshandel.

www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=4655&lngCategoryID=857

Alla juridiska personer inom EU inkluderas 25 % Svensk moms pÄ priserna. Momsregistrerat nÀringsidkare utanför Sverige behöver inte betala moms, men för detta mÄste företaget kontakta oss pÄ info@zity.se innan bestÀllning sker.

LÀnder utanför EU i Europa som Norge inte blir debiterade Svensk moms, men för detta mÄste företaget kontakta oss pÄ info@zity.se innan bestÀllning sker. Kunden fÄr betala alla avgifter i enlighet med det landets lagar om tull och skatt nÀr han/hon hÀmtar ut ordern. Det Àr kundens skyldighet att hÄlla reda pÄ sitt lands lagar om tull och skatt. Om ordern avvisas och inte kommer in i kundens land Àr kunden skyldig att betala alla kostnader som tillkommer.

EJ AVHÄMTADE FÖRSÄNDELSER
För alla paket som inte löses ut förbehÄller sig AB Zity rÀtten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad 375 kr+155kr fraktkostnader. Vid utebliven betalning lÀmnas Àrendet över till inkasso.

LEVERANSER UTANFÖR SVERIGE.
Nu levererar vi Àven varor till utanför Sverige. Vi kan dock endast erbjuda förskottsbetalning, kortbetalning för dessa bestÀllningar dÄ vi inte har nÄgot samarbete med posten i dessa lÀnder.

TRANSPORTSKADA
Samtliga försÀndelser Àr transportförsÀkrade. Vid transportskada/saknat gods: kontrollera direkt vid mottagandet av varan att ingenting Àr skadat och att antalet stÀmmer. Ser du att kartongen Àr skadad vid leveranstillfÀllet sÄ ska du anmÀla detta direkt till det postkontor som lÀmnat ut varorna eller transportören. Skadat paket vid leverans bör du anmÀla direkt vid postkontor eller hos ditt postombud Det Àr viktigt att du gör en fullstÀndig anmÀlan av eventuella skador. Kontakta sedan oss, sÄ sköter vi kontakten med posten. Om du behöver reklamera varan pga fabrikationsfel, kontakta vÄr kundservice som ger dig ett returnummer som du mÀrker paketet med. Det Àr viktigt att du gör en fullstÀndig anmÀlan av eventuella skador.

LEVERANSTID
Har vi produkten pÄ lager i normala fall Àr paketet framme inom 2-3 arbetsdagar, förlovnings- och alliansringar 3-15 arbetsdagar, efter att bestÀllningen Àr mottagen. Om vid förmodan inte har varan pÄ lager kontaktar vi kunden med leveransbesked, vissa produkter kan vid hög belastning ha nÄgot lÀngre leveranstid, detta meddelas dÄ via e-post. Under semestertider kan leveranstiderna bli lÀngre pga att vÄra leverantörer har begrÀnsad bemanning och vissa har helt semesterstÀngt under nÄgra veckor.

Alla av oss saluförda varor Àr pÄ hemsidan markerade med leveransindikering. Zity.se reserverar sig för eventuella felaktiga uppgifter som ligger till grund för dessa leveransindikeringar, vilken kan fÄ till följd att leverans kan komma att ske tidigare sÄvÀl som senare Àn berÀknat. Om leveranstiden inte Àr orimligt lÄng vi bevakar alltid din bestÀllning och lÀmnar fortlöpande information via e-post, du fÄr varan sÄ fort vi fÄr in den igen.

HUR LEVERERAS PRODUKTERNA?
Alla produkter levereras i originalförpackning precis som om du hade köpt den i butik! Alla garantier, serienummer, certifikat och Àkthetsintyg medföljer och levereras i original box. De produkter som inte har en originalbox levereras inslagna i bubbelplast och i en s.k. jiffypÄse. Vissa produkter skickas direkt frÄn underleverantör. I dessa fall meddelar vi detta med e-post att leverans sker med underleverantörens fraktbolag. Om du valt att betala mot postförskott aviseras paketet per post och du betalar och hÀmtar det pÄ angivet postkontor.

PRISER
Alla priser Àr inklusive 25 % moms. Vi förbehÄller oss rÀtten till prisÀndringar p.g.a. omstÀndigheter som vi ej rÄder över, t.ex. Àndrad moms, stora förÀndringar i valutalÀget eller pÄ inköpspriserna.

FELTRYCK
Vi förbehÄller oss rÀtten att i efterhand korrigera priser, produkttexter och bilder som tryckts felaktigt i vÄr webbutik eller hemsida. Vi reserverar oss Àven mot prisjusteringar sÄsom förÀndrade priser frÄn vÄra leverantörer, valutaförÀndringar, lagerförÀndringar och eventuella tekniska fel i webbutik eller server.

ALLTID FRAKTFRITT 0: -
Order över 995 kr levereras alltid fraktfritt inom Sverige. Annars debiteras endast 155kr i frakt, ingen annan frakt- eller expeditionsavgift tillkommer. Alla leveranser sker med av oss vald speditör, vanligtvis Posten, och debiteras enligt gÀllande prislista. Det Àr pÄ köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid bestÀllningstillfÀllet Àr korrekt.

Frakt avgift för bestÀllda varor av vÀrde under 995 kr

BetalsÀtt

Porto

Postförskott/Faktura

Total kost

Bankgiro

155 kr

0 kr

155 kr

Överföring

155 kr

0 kr

155 kr

Post-/Bankkontor

155 kr

0 kr

155 kr

Faktura

155 kr

59 kr

214 kr

Postförskottsbetalning

155 kr

155 kr

310 kr

HĂ€mta produkten

0 kr

0 kr

0 kr

Vid hÀmtning av produkterna frÄn vÄrt utstÀllningsstÀll gÀller ordinariepris pÄ alla produkter. All erbjudanden/ rabatt/ rea gÀller enbart webbutikskunder.

Gratis frakt pÄ bestÀllningar över 995 kr

BetalsÀtt

Porto

Postförskott/Faktura

Total kost

Bankgiro

0 kr

0 kr

0 kr

Överföring

0 kr

0 kr

0 kr

Post-/Bankkontor

0 kr

0 kr

0 kr

Faktura

0 KR

59 KR

59 KR

Postförskottsbetalning

0 kr

155 kr

155 kr

HĂ€mta produkten

0 kr

0 kr

0 kr

 

Vid hÀmtning av produkterna frÄn vÄrt utstÀllningsstÀll gÀller ordinariepris pÄ alla produkter. All erbjudanden/ rabatt/ rea gÀller enbart webbutikskunder.

FRAKTAVGIFTER OCH VILLKOR FÖR KUNDER UTANFÖR SVERIGE
AB Zity Àr en butik för klockor, juveler, accessoarer och presentartiklar. Till vÄra kunder som inte bor i Sverige och som önskar att handla hos oss debiteras en fast fraktkostnad, endast 155kr i frakt ingen annan frakt- eller expeditionsavgift tillkommer oavsett ordervÀrde.

OBS! Eventuella tillkommande införsel- och tullavgifter betalas av leveransmottagaren.

KUNDTJÄNST
Du Àr alltid vÀlkommen att kontakta oss om du har frÄgor gÀllande din leverans. Glöm ej vid köp över 995 kr bjuder vi pÄ frakten med postens Postpaket.


Vi pÄ AB Zity försöker alltid att ge vÄra kunder bÀsta möjliga villkor.
Nöjda kunder Àr glada kunder och den bÀsta reklam vi kan fÄ!
Tack för att du anlitar oss och ha en trevlig shoppingrunda pÄ ZITY.se!!!

 

 

VÄNLIGA HÄLSNINGAR

 

Vi pÄ AB ZITY
Support: 0704153487
Support: 0735981164
E-post:
info@zity.se
Box 4164
203 12 Malmö
Webbutik:
www.zity.se

 

 

 

CONDITIONS FOR COSTUMER OUTSIDE SWEDEN

 

DELIVERY TERMS AND CONDITINS
At AB Zity we take of our customers, and we constantly strive to find newer better ways and alternatives to care for them the best way possible. Our motto is to give our customers the best service available. That is why we kindly advice our customers to read this text about conditions of purchase.

INSURED DELIVERY
When we deliver the product from our stock, we will send an e-mail to notify you that the ordered product is on its away. If you want to, you can pick your product up at our exhibition gallery in Malmö. It is important that you contact us for an agreement on a time, please e-mail us at
info@zity.se

At the moment we can offer the most economic freight alternative it is called "Post paket" which means parcel to post office. You will receive your parcel at the fastest delivery time as possible, to the most economic price as possible, delivered to your nearest post office. You will get a dispatch note in your mail box it is notification from your post office that your parcel arrived. This delivery alternative is automatically chosen when you make your order.

We cooperate with the Swedish Post office and you can find more information about them at
www.posten.se . We will always send your package by post, as certified package and with insurance. Insurants cost is included in delivery cost. Some times items can occasionally become lost during transit. With insured shipping your package is assigned a tracking number which will allow you to track the location of your package trough the Postal Tracking Service on www.posten.se. If it is lost or stolen during delivery we can quickly file a claim on your behalf at the post office to receive reimbursement for the lost package and immediately resend your order.

Zity.se has always and will always follow Consumer Policies rules regarding distance shopping. If you would like to know your rights regarding shopping online and mail order, please visit Konsumenteuropa website for distance shopping.

http://www.konsumenteuropa.se/mallar/en/startsidan.asp?lngCategoryId=1309

Customs outside of EU will pay for the delivery duties. For more information for other non EU-countries, see: http://www.tulli.fi/en/index.jsp?language=en

You can find more information at: http://ec.europa.eu/index_en.htm

Inside EU the delivery prices include Swedish VAT of 25%. A registered company with a VAT number will not be charged Swedish VAT, but for this the company has to contact us at info@zity.se before ordering.

Countries outside EU like Norway is not charged Swedish VAT, but for this the company has to contact us at
info@zity.se before ordering. The customer has to pay it according to the law of the country when clearing the duty. The customer might be charged duty, and it is the customer’s responsibility to check the duty laws of his/her country. If duty is charged, the cost will stay on the customer. If the order is rejected or not able to be brought in to the customer’s country all costs will stay on the customer.

SHIPMENTS OUTSIDE SWEDEN
At the moment we only offer purchase by pre-payment to our Bank account for our online orders, because we do not have any collaboration agreement with any post offices out side Sweden. Please Note!! To our customers who do not reside in Sweden have to pay the standard Swedish fixed postage rat of 155 SEK, it appears automatically on your invoice when you order. Goods will be sent to you as son as the money is registered on AB Zity’s bank account.

DAMAGE DURING TRANSIT
All shipments are insured during transit. Make sure when you receive the package that no product are missing or damaged. If you discover that the carton/package has been damaged during transportation/is damaged at delivery time or product is missing. Please report it immediately to the post office/delivery company that you got the package from. You must immediately fill out a damage form and write a complete report of possible disservices. Please contact our customer service as soon as possible (no later than 24 hours after receiving the product) in case you need assistance in the procedure with claiming that a product is faulty or damaged.

DELIVERY TIME
If we have the product in stock it will be sent within 24 hours after we have received confirmation on the full payment. Normal delivery time is 5-10 days. The engagement- and eternity rings delivery time are 10-25 working days after order reserving from you. If we don’t have the item/items in stock we will contact the customer with a notice that the delivery is delayed by email. During vacations and Holydays the delivery time will be a bit longer, because of our supplier are short handed or are closed for a few weeks.

HOW ARE THE PRODUCTS DELIVERED?
All our products come in original packaging or with an original box, instruction manual, serial number and international warranty filled out properly, which allows you to have service/repairs made in a local store. All products is delivered to you in either a velvet pouch or a gift box, the products that do not have one original box will be wrapped and delivered in a bubbly plastic pouch. Some products will be sent directly from our subcontractor, in this case we will notify you this by e-mail.

All the prices include Swedish VAT of 25%. The prices may change for example due to changed VAT or other taxes, exchange rate, changed pricing, changed freight costs, big differences in currency situations or due to cost prices.

Mistakes can occur in products, product pictures, product texts or in any other place on our site or web shop

ALWAYS FREE DELIVERY 0:-
Delivery within Sweden is-free on all orders over 995 SEK per normal post. A small order handling charge and delivery cost of 155 SEK will be added to orders with a value less than 995 SEK. This fee will be automatically added to your basket.

WORLD WIDE DELIVERY CONDITIONS AND FRIGHT COST
AB Zity is a shop for watches, jewellery, and accessory and suitable gifts collection. To our customers who do not reside in Sweden have to pay the standard Swedish fixed postage rat of 155 SEK, it appears automatically on your invoice when you order.

SHIPMENTS OUTSIDE SWEDEN
Please Note! All abroad customer/orders have to pay the standard Swedish fixed postage rat of 155 SEK, it appears automatically on your invoice when you order, no mater order amount and of course no extra charges apply. Orders from above mentioned countries. Goods will be sent to you as soon as the totally payment (products and delivery cost) is registered on AB ZityÂŽs bank account.

We only ship to physical addresses (no P.O. Box address).

PLEASE NOTE!!! Any import or custom fees that may occur are to be paid by the customer.

CUSTOMER SERVICE
Please feel free to contact us by email if you have any questions. We will reply as soon as possible. Don’t forget you pay only standard Swedish flat postage rat of 155 SEK no mater order amount.

 

We at AB Zity are always struggling to offer the best conditions to our customers.
Thank you for using our website and have a good time shopping at ZITY.se!!!

 

BEST REGARDS

At ZITY

Support: +46 704153487
Support: +46 735981164
E-mail:
info@zity.se
Box 4164
203 12 Malmö- Sweden
Webshop:
www.zity.se 
Fortsätt
Varukorg mer
...är tom
Storsäljare
01.Calvin Klein Minimal
02.Silver Bezel titan
03.Calvin Klein Sway ring
04.Calvin Klein Sway örhÀnge
05.Pandora Àkta Murano glas
Erbjudande mer
Tissot T-Sport PRS 516
Tissot T-Sport PRS 516
2,895Kr
2,605Kr
Recensioner mer
Det finns inga recensioner.
Språk
Svenska English
Valutor

Copyright © 2007 zity.se - E-butik levererad av DistansData